Muzyka jest prawdziwym atutem marketingowym i jest wykorzystywana przez ponad 71% profesjonalistów. Co to dokładnie jest? Dobry marketing, tak, ale jak skutecznie sprzedawać za pomocą muzyki? Jak go używać.

Marketing muzyczny wyjaśniony.

Po pierwsze, należy zauważyć, że marketing muzyczny jest koncepcją, która istnieje od lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Choć na początku pomysł ten nie był do końca rozpoznawalny jako korzystny, okazuje się, że wiele sklepów przyjęło ten rodzaj marketingu. Najważniejszą rzeczą jest rozpoznanie klienta końcowego. Kim on właściwie jest? Jakie są ich gusta i oczekiwania? Czego dokładnie szukają? Ideałem jest prezentowanie muzyki, która robi różnicę, coś unikalnego i wyjątkowego. Chodzi o to, by przyciągnąć klientów i sprawić, by wyszli ze sklepu zadowoleni.

Tożsamość dźwiękowa, po co ją definiować?

Zadając właściwe pytania, marka lub firma będzie w stanie stworzyć muzykę, która jest przyjemna i definiuje jej osobowość. Faza refleksji jest niezbędna, ponieważ pozwala na przekazanie wartości i strategii marki lub firmy w kilku notatkach. Najważniejsze jest, aby mieć solidny brief tożsamościowy, który się utrzyma.

Uwodzenie uszu klientów.

Kupować, wymieniać, odkrywać – po to właśnie klient przychodzi do Twojego sklepu. Muzyka ma silny wpływ na postrzeganie czasu, ale emisja ścieżki dźwiękowej może go poprawić. Na przykład, podczas oczekiwania przy kasie, jeśli zostanie odtworzona odpowiednia ścieżka dźwiękowa, może ona wpłynąć na kupującego. Uwodzenie uszu klientów nie zawsze jest łatwe, więc musisz dokładnie wiedzieć, co i kiedy grać. Delikatna muzyka zachęca do spaceru, a rytmiczna tworzy atmosferę pośpiechu (co jest ciekawe, gdy w sklepie jest np. tłok). Podobnie, znane melodie sprawią, że ludzie spędzą więcej czasu przy półkach, a głośna muzyka przyciągnie młodszych klientów. Tak długo, jak muzyka jest odpowiednia, sprzedaż i rozwój będą przebiegać bezproblemowo.

Zapomnij o radiu.

Podłączenie radia muzycznego to zły pomysł. Będzie grał muzykę, ale także rzeczy, których ludzie niekoniecznie chcą słuchać. Na przykład reklamy, nowe produkty niedostępne w Twoim sklepie, itp. Unikaj więc konkurencji za wszelką cenę. Zamiast tego wybierz playlistę z określonym stylem muzycznym i przejściami między utworami. To zależy od Ciebie!

By admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *