Przedsiębiorstwa chwytają się różnych sposobów na to, by zwiększyć zainteresowanie swoim produktem. Tradycyjna reklama jest już niewystarczająca. Odbiorcy poszukują marki, której ufają, i do której czują realne przywiązanie. Jak zbudować taką relację. Jedną z dostępnych metod jest organizacja konkursów. Przekonaj się, z czym się ona wiąże i jakie kroki musisz zrealizować, by przedsięwzięcie zakończyło się prawdziwym sukcesem.

Organizacja konkursów – największe wyzwania

Profesjonalna firma priorytetowo traktuje bezpieczeństwo informacji. Newralgiczne dane konsumentów nie mogą być narażone na upublicznienie. Wszystkie działania marketingowe, w tym takie działania promocyjne jak organizowanie konkursów muszą respektować wymogi RODO. Nie da się ukryć, że podczas realizacji tego przedsięwzięcia przetwarza się ogromne ilości informacji osób biorących udział w zabawie oraz zwycięzców. Przeważnie do takich danych zaliczymy:

  • Imię (nierzadko także nazwisko);
  • e-mail;
  • numer telefonu.

W wielu sytuacjach konieczne są jednak jeszcze bardziej szczegółowe informacje, np. te związane z miejscem zamieszkania czy wiekiem.

O co trzeba zadbać?

Zobowiązani jesteśmy m.in. do stworzenia regulaminu konkursu. W jego treści należy uwzględnić m.in. informacje o tym, kto przetwarza dane osobowe. Postawą jest także jasne określenie zasad konkursu. Jeśli korzystamy z zewnętrznej pomocy firmy, zajmującej się organizacją konkursu, informacja o takim podmiocie również musi być zawarta w regulaminie. Uczestnicy i uczestniczki muszą dokładnie wiedzieć, komu zostaną przekazane ich dane osobowe. Liczy się całkowita transparentność. Ale rzetelne zajęcie się sprawą bezpieczeństwa to tylko jeden z obowiązków organizatora konkursu.

Co jeszcze musisz zrobić?

Znaczenie będzie miała także znajomość mechanizmów, na których opierają się konkursy. Marketing bezpośredni to niezwykle wymagająca dziedzina i doświadczenie może okazać się tutaj na wagę złota. To nie oznacza jednak, że tylko doświadczone firmy mogą organizować takie akcje i czerpać z nich liczne korzyści, takie jak zwiększenie zaufania konsumentów, zwiększenie rozpoznawalności marki czy skuteczne wypromowanie swojej oferty. Nie musimy też wiedzieć, jak skonstruować wymagane kosztorysy. Całość zadań możemy bowiem zlecić na zewnątrz.

Organizowanie konkursów – komu to przekazać?

Najlepszym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy ze specjalistami, którzy akcje promocyjne mają w jednym palcu. Część takich podmiotów działa kompleksowo, co oznacza, że na organizacji konkursów zakres ich działalności wcale się nie kończy. Często warto zaufać podmiotowi, z którym możemy współpracować również na innych polach. Doświadczoną firmą w tej branży jest m.in. DCN Direct. Oprócz takich działań jak organizowanie konkursów, ze strony usługodawcy możemy liczyć także na konfekcjonowanie, foliowanie, wysyłkę listów, e-mail marketing i w pełni bezpieczne zarządzanie bazą danych klientów.

By admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *